Ansatte

Rødkildes ForstandereStinne Vilde Vium og Henrik Kryschaoffsky

Stinne Vilde Vium - er uddannet kaospilot med stor lyst til at udforske scenekunsten i nye metoder og processer. Den nysgerrighed har givet mange teatereksperimenter og nyskabende kunstneriske processer bag hende.De seneste år har hun lavet teaterprojekter i samarbejde med Københavns teatre, været underviser i Sisters Academy og ansat som Instruktør på Teater Grob. Stinne har netop stået i spidsen for en ny scenekunstrisk udviklingsmetode, i samarbejde Bikubenfonden og Statens Kunstfond. Tidligere har hun hjulpet et symfoniorkester med at omsætte fynboers livshistorier til klassisk musik, skabt samtalemiddage i sydafrikanske townships og fået en jysk landsby til protestere i vrede, da deres egne historier blev fortolket af et teaterensemble til årets byfest. Stinne er også medskaber af den tværfaglige kunstnergruppe Dog Level. Dog Level rejse rundt i Kina, Norge, Tanzania og Danmark for at udvikle performancekunst i interaktion med nye kulture og publikum. Stinne har været tilknyttet Den Danske Scenekunstskole i Aarhus som underviser for afgangseleverne i samskabelse. Udover at have stor erfaring med at undervise i hvordan et ensemble skaber sammen, arbejder Stinne med historiefortælling. Det har hun brugt som underviser på Det Kongelige Teater for Teaterpiloterne, for at give redskaber til hvordan vi kan skabe og udtrykke vores historie i fællesskab med andre.   Henrik Kryschanoffsky- Er uddannet skuespiller fra Statens Teaterskole i 1998 og har i årene derefter virket som skuespiller indtil han faldt i gryden hos Rødkilde i 2003. Hvad der skulle være et kort ophold som underviser, bliv til 15 års passion og kærlighed til at undervise i teaterfagets mangfoldigheder. Sideløbende har Henrik være efterspurgt på de respekterede førskoler til de professionelle scenekunstskoler; TGK (København og Esbjerg), Scenekunst, Skuespillerakademiet og de 2 seneste år har han fungeret som linjeleder på Ryslinge Højskole og været løst tilknyttet Den Danske Scenekunstskole i Odense. Derudover har Henrik haft min egen kursusvirksomhed Drama WorkShop, i København 

Undervisere

Albert Stein Ankerstjerne

Jeg er uddannet skuespiller fra den danske scenekunstskole i Aarhus i 2017, siden da har jeg arbejdet på Nørrebro Teater, Svalegangen, Aveny-T, Folketeatret og diverse teatret i Jylland og københavn. Ved siden af teatret har jeg lavet en række projekter; om at skabe processer, rammer og metoder til arbejde intuitivt i teaterrummet, som konsulent på bl.a. konservatoriet, som skuespillercoach, som underviser, og deltaget i kurser med fokus på det fysiske og konceptuelle teater. Jeg kommer ud af en familie af undervisere og dramapædagoger, og jeg har altid interesseret mig for og værdsat fagligheden og didaktikken inden for teater og drama.

Teateret opstår mellem mennesker. Det vil altid være mit udgangspunkt. Derfor er jeg altid spændt på hvad der sker mellem os, når vi træder ind i prøvelokalet. Under de rette omstændigheder kan man finde en enorm frihed til at undersøge sine omgivelser og sig selv i relation til andre. I en af Tove Janssons romaner om Mumitrolden beskrives det således “(…) Teater er det vigtigste i verden, for der viser man folk, hvordan de kunne være, og hvad de længes efter at være, selv om de ikke tør.”

Som underviser håber jeg på, at give mine elever den oplevelse, jeg selv får, når det er fedest at lave teater eller kunst. Det er en oplevelse af inspiration. At alt er inspiration; alt uden for dig selv og alt inden i dig selv.  Hvis jeg blot kan give mine elever en lille flig af hvor frydefuldt det er, at arbejde fra det sted, så er det lykkes.

Jeg er underviser på Rødkilde, fordi jeg synes, at højskolen er et fantastisk sted med plads til at fordybe sig i højskolelivet, sig selv og sin teaterprakksis. Jeg har selv været elev på Rødkilde, og det er for mig at se en lille boble, hvor man kan få lov at arbejde med teater på en proffesionel måde, med dybt proffessionelle, dedikerede og dygtige undervisere, i nogle omgivelser der er så fri fra fordomme og præstationspres, som man kan ønske sig.

 

Katrine Bæk

Jeg er uddannet skuespiller fra Odense Skuespillerskole i 2017. Efter det blev jeg ansat på Odense Teater, hvor jeg var et lille års tid. Jeg arbejder nu som freelance skuespiller. Jeg har medvirket i film, spillet på scener rundt omkring i landet, arbejdet som musikdramatisk instruktør på en efterskole, været koordinator ved optagelsesprøverne på skuespillerskolerne (DDSKS) og meget andet.

Jeg har selv gået på Rødkilde, og det var her jeg virkelig fik øjnene op for hvad skuespil også kan på det mere menneskelige plan. Det er det jeg er meget optaget af i min undervisning, altså hvordan man via skuespillerens redskaber kan finde nye facetter og sider af sig selv – og dermed opleve, at blive foldet ud som den nuanceret person man er. MIn erfaring er, at maskearbejdet er en meget direkte tilgang til at opdage sider af sig selv, man måske ikke var så bevist om.

Som underviser håber jeg på, at give al min erfaring, kraft, kærlighed, dumhed, fjollethed, sårbarhed, uperfekthed osv. videre til det fælles arbejdsrum vi danner sammen, så det kan give inspiration, mod, tryghed og lyst til, at turde være den man er – og måske opleve hvor flyvende og livsberigende det kan være, at arbejde fra netop det sted  – og finde flere veje mod “det gode liv”. 

 

Martin Nyborg

Jeg er uddannet sceneinstruktør fra Den Danske Scenekunstskole i 2017. Siden da har jeg været ansat som husinstruktør på Aalborg Teater, hvor jeg har instrueret ny dansk dramatik, borgerscene, klassikere, musical og skoleforestillinger. Min erfaring bygger på Stanislavskijs handlende analyse og de fysiske handlingers metode, samt Keith Johnstones improvisation og devising. Det sidste blev jeg introduceret for på Rødkilde, da jeg selv var elev i 2006 og arbejdet videre med i forskellige kunstgrupper som Bühne og Dog Level. Jeg er åben, rolig i kaos, ofte i tvivl, nysgerrig, træt af dommere og konstant på jagt efter, hvad der giver os mod og lyst til at skabe.

Jeg er kronisk tiltrukket af dilemmaer, og jeg søger i alle mine forestillingsprocesser at være drevet af spørgsmål og ikke svar. Derudover betyder teatrets særegenhed meget for mig. Live-aspektet, publikumskontakten og sanseligheden. I øjeblikket er jeg nysgerrig på, hvad der begrænser vores kreativitet. Frygten for fejl og dårlig smag. Jeg vil lokke monstrene frem og tage magten fra dem.

Jeg drømmer om et undervisningsrum, der gør deltagerne modigere. Et rum, hvor vi dyrker indlevelses- og forestillingsevnen, hvor vi fortæller historier, vi har på hjerte, og hvor vi arbejder og kommunikerer igennem øvelser på gulvet og så lidt som muligt i stillesiddende dialog. Jeg drømmer om et rum, der giver deltagerne værktøjer til at forstå, hvordan vi skaber karakterer, og påvirker dem med skiftende viljer og omstændigheder. Et rum, hvor vi skaber nuancer i en forestilling med henholdsvis ordet, de fysiske handlinger og scenebillederne på samme tid.

Jeg kommer til Rødkilde med devising, analyse, bad taste og et friskt dilemma i rygsækken. Forvent klare rammer og stor frihed.  

Jeg underviser på Rødkilde fordi det var umuligt at sige nej da jeg blev spurgt. Jeg har selv gået på Rødkilde i 2006 og for mig var det en livsforandrende oplevelse. Den lærte mig fællesskabets og teatrets potentiale, og jeg har været påvirket af oplevelsen lige siden. Nu 15 år senere er jeg klar til at lære fra mig.

Jeg er inspireret af fordybelsen i højskolelivet. Muligheden for at have en periode med ligesindede uden tidspres og hverdagens forpligtelser. I teatret er jeg vild med, at vi kan forestille os noget, at vi lever os ind i andre end os selv, måske endda i en anden virkelighed. Scenekunsten kan være sanselig og uforudsigelig. Det elsker jeg!

 

Jacob Teglgaard

Jeg er uddannet skuespiler fra skuespillerskolen i Odense i 2011, med en videreuddannelse inden for moderne dans og performance i Berlin, og er lige nu fast tilknyttet Byrumsteateret Teatergrad.

Jeg er optaget af hvordan kunst og kultur kan hjælpe os til at omsætte tanke til handling når det handler om vores tids største udfordring – klimaet !
Jeg underviser på Rødkilde fordi jeg lærer ved at lære andre om det jeg brænder for.

Jeg tænder på scenekunstens spejlinger, genkendelse, overraskelser, antænding og udfald.

Nanna Cecilie Bang

Underviser i tekstforløb og skal lave forestilling med et hold elever i efteråret 2020.

Nanna er gammel elev fra Rødkilde. Uddannet skuespiller fra Skuespillerskolen ved Aarhus Teater i 2014, modtog i 2015 Reumerts Talentpris, for sin rolle i monologen Folkeskolereformen på Mungo Park Kolding. Sideløbende med skuespillet arbejder hun også som dramatiker. I 2017 medTrue.Story på Teater Sort/Hvid.  I 2018 skrev hun den anmelderroste komiske og virkelighedsnære forestilling My Heartache Brings All the Boys to the Yard på Aarhus Teater. I 2019 blev hun husdramatiker på Aarhus Teater.

 

 

Anders Aamodt

Jeg er uddannet på skuespillerskolen ved Aarhus teater i 2015. Efter min uddannelse har jeg arbejdet på forskellige teatre rundt omkring i landet Bl.a Aalborg Teater, Team Teatret og Vendsyssel Teater. Jeg har medvirket i diverse film og tv-serier primært som skuespiller men har også erfaring som manuskriptforfatter og instruktør. Jeg har siddet som elevrepræsentant i juryen ved optagelseprøven på Teaterskolen. Jeg er at finde på den københavnske Stand-Up scene. Og så er jeg gammel Rødkilde elev.  

I min undervisning på Rødkilde interesserer det mig, hvordan du som elev kommer tættere på din egen selvforståelse. Dit møde med teater skal bestå i hvem du er og ikke hvad du tror teater skal være. For tiden er jeg er nysgerrig på, hvordan jeg formidler redskaber til at du som elev kan finde et fornuftigt trygt fundament hvorfra du kan udvikle dig både som skuespillere, men også som menneske. Ydermere har jeg en stor interesse i skuespillerens møde med publikum. Hvilke processer vi skal igennem for at sætte os sig selv i spil, så vi kan møde publikum lige der, hvor rummet kræver det. 

  

 

Renata Dias Fraga Schroll

Jeg kommer fra Brasilien. Jeg er 33 år og har to børn og er bosat på Amager.
Jeg begyndte at danse brasiliansk dans da jeg var 4 år gammel.
Siden blev jeg uddannet professionel Brasiliansk danser på Passista do Salgueiro,
en meget berømt sambaskole i Rio de Janeiro . Jeg er med i et eliteteam af sambadansere
fra Brasilien og deltager ved karnevallet i Rio de Janeiro. 

Jeg drømmer om mennesker skal kende glæden ved at danse brasiliansk dans.
Vi er allesammen sammen, respekterer hinanden og har det sjovt.

Jeg danser samba, afro brasiliansk dans og capoeira .
I samba arbejder jeg meget med sensualitet. Samba er en hurtig forførende dans fra Brasilien, som bliver danset til det berømte karneval i Rio de Janeiro.
Derudover underviser i dansens historie fra slavetiden i Brasilien og  frem.
Capoeira er en brasiliansk kampdans som indeholder smidighed, styrke, balance og musik.
Capoeira blev udviklet i Brasilien af de afrikanske slaver som arbejdede i sukkerplantagerne.
Jeg tænder på at danse med mennesker fra andre kulturer.

 

Bjarne Sloth Thorup

Inden jeg begyndte på Rødkilde gik det meste af min tid med at uddanne skuespillere eller som instruktør at hjælpe dem med at forløse deres evner som skuespillere. 

Da jeg begyndte på Rødkilde, blev det, om ikke før, helt tydeligt for mig, at det mest værdifulde jeg kunne foretage mig var at være med til at danne mennesker ved hjælp af teatrets væsen og skuespillerens redskaber.

Ikke nødvendigvis for at de skulle blive lysende skuespillere, men først og fremmest for at blive lysende personligheder.

I den sammenhæng er det at turde blotte sig, ofte ved at man føler, at man dummer sig, væsentligt.

For at turde det, er det nok nødvendigt at have tillid til sine medmennesker, så det håber jeg, jeg kan være medvirkende til at skabe grundlag for.

Det jeg er kommet frem til er:

Min mistillid til medmennesket er mit fængsel!

Min tillid til medmennesket er min frihed!

I den tillid opstår en usårlighed i den totale sårbarhed. 

Når jeg har mødt den, bliver det til uforglemmelige oplevelser.

Det er nok overordnet det, som er min hensigt med al min undervisning. 

At få kendskab til og øve skuespillerens forskellige discipliner er for mig de bedste redskaber til at udvikle den tro på hinanden, som er nødvendig for at kunne være og fremstå  som et enestående menneske i et fællesskab.

 

 

Marie Knudsen Fogh

 

Jeg er uddannet skuespiller fra skuespillerskolen i Odense i 2013, og blev kort efter ansat på Aalborg Teater hvor jeg har været lige siden. Derudover har jeg medvirket i lidt film og tv.
Som underviser har jeg i februar 2020 været på skuespillerskolen i Odense og undervise 1. året i klovn og Commedia del arte sammen med gamle lærer Jonathan Paul Cook. Jeg prøver at sørge for at lade eleverne vide at selv som deres lærer er jeg også fejlbarlig og prøver stadig frem i dette fag. De hjælper mig ligeså meget når de går på gulv.
Jeg er nysgerrig på at finde glæden frem. Grin og latter er for mig en åbning ind til noget umiddelbart og ufiltreret, og kan hjælpe os på vej til at smide vores egen indre dommer væk, og stole på vores umiddelbare bud. At blive bed med at overraske os selv i stedet for at forsøge at regne den ud, er det jeg prøver at give videre til mine elever, mens jeg stadig selv øver mig på det.
Jeg drømmer om et undervisningsrum hvor vi ikke bedømmer vores følelser eller vores optræden, men forstår at alt har værdi, og at vi som spillere og mennesker er lige præcis dem vi skal være, og at der altid er mulighed for at arbejde mere, og søge mere potentiale.
Kom som du er og gå gladere og friere hjem❤️
Jeg er underviser på Rødkilde fordi det er et sted der har haft stor betydning i mit liv, både privat og professionelt, og fordi jeg ønsker at fremtidens skuespillere kommer med deres indre legebarn present i maven, og forstår at det er et kæmpe privilegier at få lov at have virke indenfor dette her magiske fag.
I teatret tænder jeg enormt meget på tilstedeværelse. Ikke kun alene, men med hinanden. Det er vores job at gøre vores medspillere gode, og det gør vi bedst ved at tilsidesætte os selv og turde være til stede i rummet uden at bedømme egen eller andres præstation.
I højskolelivet oplevede jeg det samme. Et sted hvor alle er velkomne, og hierarkiet ikke eksisterer.
Vi er trods alt i verden for at hjælpe hinanden på vej. Happiness is only Real when shared❤️

Cipa Pape

Jeg er uddannet i rehabilitering af sang- og talestemmen og har undervist yoga i 6 år. Elsker at undervise i krop og stemme og hvordan din kerne-stemmen kan få den optimale grobund. Jeg står så ofte jeg kan selv på scenen med diverse projekter indenfor teater og musik og skriver sange bl.a. til forestillingen ”Generation Krop”.

Jeg er nysgerrig på hvordan kroppen, stemmen og psyken hænger sammen og at det sammenspil der er mellem de 3 tilsammen udgør det instrument vi har at lege med rent kreativt. I mit undervisningsrum drømmer jeg om at  kunne få lov til at nørde stemme, krop og udtryk på højt niveau med dedikerede elever.

Jeg underviser på Rødkilde fordi jeg elsker kombinationen af musik og teater og for mig er skuespillerens stemme et af de vigtigste instrumenter at arbejde med. Jeg vil gerne give unge skuespillere et stærkt teknisk fundament – så deres stemme kan holde til at stå på en scene aften efter aften uden at blive slidt. Og selvfølgelig give dem muligheden for at udfolde sig musikalsk.

Jeg er selv vokset op på en højskole og elsker fællesskabet og det kreative rum der skabes i samspil mellem elev og lærerne på Teaterhøjskolen Rødkilde.

Tobias Shaw Petersen

Jeg er en skabende tværfaglig scenekunstner der dyrker det ukendte. Jeg har en kropslig tilgang til teater, med inspiration fra moderne dans, fysisk teater og performance art. Min undervisning er af høj intensitet og jeg er selv ung, relativt nyuddannet skuespiller fra Norwegian Theatre Academy i Fredrikstad, som stadig udvikler og udforsker hvad teatret kan. Jeg vil have det sjovt med arbejdet og min undervisning inviterer til og bygger på ideen om serious play – seriøs leg eller alvor for sjov. 

Jeg interesserer mig for det individuelle kunstneriske potentiale i hver elev. Jeg er nysgerrig på hvad hver enkelt elev kan bringe til bordet og om vi sammen kan finde nye udtryk som ikke blot reproducerer eksisterende stilarter og metoder. Et modigt rum hvor alle kan være til stede med hele sig. Følelser, humør, ideer og tanker. Hvor vi kan lægge sociale forpligtelser bag os og gå i laboratorie-mode sammen.

Min undervisning består af en fysisk grundtræning der skal smidiggøre kroppen, sindet og åndedrættet. Målet er at finde en kropslig tilstand hvor man er tilstedeværende og til rådighed for nuet. Availability er et nøgleord. I denne del af arbejdet vil vi arbejde meget med dans og bevægelse. Derudover ser jeg skuespilleren som en skabende kunstner og begrænser mig ikke til det traditionelle teaters virkemidler. Vi vil arbejde med komposition i forskellige udtryk gennem tekst, billeder, installationer og koreografi.
Jeg har selv gået på Rødkilde og havde nogle fantastiske oplevelser. På den anden side af en professionel uddannelse og masser af produktioner kan jeg fortsat se værdien af de oplevelser og værktøjer jeg fik den gang. Jeg er beæret over at få lov at blive en del af den rejse for de unge aspiranter og vil gøre mit bedste til at gøre deres Rødkilde ophold lige så fantastisk som mit eget. Rødkilde er en af de få højskoler jeg kender til, hvor fagligheden er af så høj klasse, og da det er faget jeg brænder for, glæder jeg mig til at undervise her, hvor der er en uforlignelig seriøsitet og dedikation til kunsten. 

Petrea Søe

Jeg er uddannet sceneinstruktør på DDSKS og Performer på Cantabile 2-SOSA. Har siden 2006 iscenesat forestillinger på diverse scener i Danmark og Norge. Arbejder i øvrigt som underviser på DDSKS.

Jeg arbejder oftest i krydsfeltet mellem det fysisk visuelle og det tekstbaserede teater.

Jeg er nysgerrig på hvordan vi kan bruge scenekunsten til at kommunikere og udvide rammerne for mellemmenneskelig dialog og forståelse. Jeg er optaget af hvordan forestillinger kan fungere som en dialog med sit publikum, frem for en form hvor publikum skal opleve en visning af en forestilling. Jeg er optaget af krydsfeltet mellem performance og tekstbaseret teater, da det oftest er i dette mellemrum mine forestillinger kommunikerer stærkest. Samtidig er jeg optaget af krydsfeltet mellem fiktion og dokumentarisme.

Jeg er optaget af at udvide skabelsesprocessen, sådan at værket tilhører og udspringer fra fælleskabet i modsætning til den enkelte ”geniale” skaber. At de medvirkende er interesseret i at skabe teater der bevæger sig væk fra det gængse teater, at de også er interesseret i det fysisk visuelle.

I min undervisning brænder jeg for at skuespilleren er medskabende frem for udøvende.

Jeg underviser på Rødkilde fordi jeg tror på at netop her, er mulighed for større fordybelse.Jeg tænder på fælleskab og uendelige muligheder. I en tid som nu, hvor alt kan virke håbløst kan kunst give os håb. Og ja det lyder måske patos-agtigt.  Men jeg mener faktisk at kunst kan være med til ”redde os”, bringe os sammen, give os en oplevelse af at noget er større end os selv.

Henning Sprogøe

Jeg er skuespiller, underviser, instruktør og musiker.

Jeg er nysgerrig på at få unge mennesker til mærke deres begrænsninger forsvinde og genopstå i et nyt og mere skridsikkert format.

Jeg er selv uddannet skuespiller, men startede som assistent på et filmselskab før min uddannelse på Statens Teaterskole.

Jeg har undervist inden for en periode på 27 år og været leder, underviser og prorektor på Den Danske Scenekunstskole. Derudover spillet på scener i det ganske land, været chef for Folketeatret i København og suget skuespillet til mig som medlem af Reumertjury i en årrække.

Jeg underviser på Rødkilde på grund af mine kompetencer og  på grund af min tilgang til arbejdet med unge mennesker (som vel nok også er en kompetence)

Jeg tænder når scenekunst, hvor end det foregår og hvad end det består af, er i stand til at rive mig midt over.

Kasper Dalsgaard

Jeg er uddannet skuespiller fra Odense Skuespillerskole i 2015. Efter det var jeg en fast del af Aalborg Teaters ensemble i 2 år, og arbejder nu som freelance skuespiller med base i København.
 
Jeg er meget optaget af arbejdet med masker og arketyper. Maskerne er et fantastisk redskab til at udvikle karakterer, og til at dykke ned i de sider af en selv man måske ikke troede man havde, eller som man måske havde glemt. Når vi tager masken på, sløres personen bag masken, og hun/han transformeres ind i de arketypiske mønstre, som masken vækker. Det giver nærvær, spontanitet og ofte sjove, absurde og groteske oplevelser. Gennem maskerne udspiller sig ofte den medrivende, dobbeltrettede, og til tider åbenbarende, men også forræderiske søgen efter “det sande jeg”, som gemmer sig bag vores mere genkendelige selvbillede, vi præsenterer for omverdenen.
 
Jeg drømmer om at skabe et skuespiller-laboratorium, hvor eleverne får muligheden for at afprøve en masse redskaber der kan hjælpe dem til at være frie og levende på scenen eller foran et kamera. Det åbne fælles rum som vi skal skabe sammen, vil være fundamentet for undervisningen. Et rum hvor der er plads til at “grænsevandre” (udforske sine egne og gruppens grænser), samt en heliotropisk dialog om det fælles- og det individuelle arbejde. Min undervisning vil være en blanding af arbejdet med masker og arketyper, fysiodramatiske øvelser, karakterarbejde samt sanseundersøgelser. 

Marina Bouras

Jeg er uddannet skuespiller fra Statens Teaterskole i 1995 og har arbejdet meget, både på teater, tv og film.

På teateret har jeg som skuespiller bl.a. medvirket i forestillingen ”Ren” på Husets Teater (2016), hvor jeg spillede ”Medea”, en rolle som jeg modtog Reumertprisen for – bedste kvindelige hovedrolle – i 2017.

Derudover har jeg bl.a. medvirket i ”Jeg forsvinder på Århus Teater (2015) ”Ind på livet,Det Kongelige Teater (1998), ”Den arabiske nat”, Husets Teater(2004) ”Peggy Picket ser guds ansigt,Husets Teater/Svalegangen (2013) og ”Please Continue (Hamlet),Teater Nordkraft (2016) 

Jeg skrevet og instrueret forestillingen ”Noir” på Teater Republique (2010).

På Husets Teater har jeg medinstrueret på forestillingen ”Revolt she said, Revolt again” (2018)

På TV og film debuterede jeg i 1995 og 1998 i hhv. ”En fri mand” af Daniel Alfredson og ”Idioterne” af Lars von Trier. Har siden da medvirket i en række ting bl.a.  i Frederik L. Hviids ”Halvmand” (2016) og tv-serier som ”Taxa” (1997), ”Dybt vand” (1998) og ”Ørnen” (2004-2006).

Sideløbende med min skuespillerkarriere har jeg uddannet mig som NLP-coach på dansk NLP institut (2002-06) og som NLP-psykoterapeut på dansk NLP institut (2006-10)

2001: Uddannet kunstgrebsinnovatør fra Kunstgreb

2012/13:Uddannet Auteur i Odsherred på Scenekunstens Udviklingscenter:

 

Jeg er nysgerrig på hvordan vi sammen kan skabe en forestilling. Hvor I som elever er i livet. Hvad der interesseret jer. Hvordan vi kan gribe denne mulighed sammen.

Jeg drømmer om et fokuseret undervisningsrum, hvor engagerede energier der mødes. Et koncentreret rum, hvor vi er nysgerrige og bliver ved med at undersøge.Jeg vil facilitere nogle rammer for min undervisning, men indholdet er vi fælles om.

På højskolen er der tid til fordybelse. Der er en unik mulighed for, at man uforstyrret af hverdagens normale brud, kan finde roen til at undersøge x og y. Undersøge de levende kroppe i rum. Undersøge aktioner og reaktioner

Morten Fyrstenborg

Er uddannet tv-fotograf på TV – Midtvest, samt gammel elev fra Teaterhøjskolen Rødkilde. Han er lidt af en tusindkunstner med fly og drone certifikat, pyroteknikerbevis og meget andet.

Kontoret

Franz Hoyos

Forretningsfører og vejleder.

Franz er en hyggelig og varmhjertet person der elsker at synge, og nyde en lille kage.På Rødkilde har han titlen forretningsfører. Det er ham der får tallene til at gå op og sørger for at regninger både bliver sendt og betalt.

I sin fritid synger kan i kvartetten Fir´presen og dyrker en masse grøntsager

Anne Boya Bertelsen

Sekretær og vejleder.

Anne er en hjertelig og klog person der elsker kontakten til eleverne. På Rødkilde har hun titlen sekretær og koordinator, og det er hende du møder i telefonen og på mail. 

Sin fritid bruger hun bl.a. i Røde kors, hvor hun er en del af vågetjenesten. Der ud over er hun domsmand og lægdommer under Østre landsret.

Trine Schlosser

Oldfrue og vejleder. 

Trine er en varm og rummelig person der elsker kreative projekter. På Rødkilde har hun titlen oldfrue, koordinator og lærer.

I sin fritid er hun forkvinde for en teaterforening og medlem af refusionsudvalget under slots og kulturstyrelsen.

Pedelhus

René Missel

Er oprindelig uddannet tømrer, men han er ikke bleg for at kaste sig over opgaver der ligger uden for hans faglærte område, – og han kan faktisk ALT !

Bjarne Knudsen

Er uddannet smed og tager sig hovedsageligt af vand og varme installationer.
Der ud over løser han andre store og små håndværksmæssige opgaver.

Køkkenet

Birgit Bruhns

Er Rødkildes mad-mor.  – Et lyttende mennesker der elsker at lave mad, og i sin fritid bruger meget tid på sine børnebørn.

Susanne Nielsen

Er uddannet køkkenleder, og har arbejdet  i mange køkkener. Der ud over har hun taget sig af børn i mange sammenhænge, og er i det hele taget en driftig kvinde.

Camilla Lysberg

Er oprindelig fra København.
Hun er uddannet kok og bor i Stege med sin mand og sine to dejlige piger.

Lykke Holm Petersen PT. På barsel

Lykke har en profesionsbachelor i ernæring og sundhed. Hun kommer fra Aalborg, men har slået sig ned på en bondegård på Møn sammen med sin mand og to børn.